середу, 30 січня 2013 р.

Осібниця



Жила собі поважна Бджілка
Осібно в лісі край села.
В сосні дупло у неї: Білки
Колись хатинка це була.

Носила мед. Всіх обминала.
Дупло тримала на замку.
Зозуля скрушно так кувала.
Та що бджолі оте "Ку-ку!"?

Усе б нічого. Але якось
Скік-скок до Бджілки –  білчин син:
Гультяй, нероба, розбишака –
Такий на ліс увесь один.

Сказав: "Негайно вибирайся
З мого, бо мамине, дупла!
І ще –  сплатити постарайся
За всі роки, що в нім жила".

"Так я ж дупло купила в Білки.
У мене є і документ".
"Я не жартую, чуєш, Бджілко,
Папір мені – не аргумент.

Дупло це білчине, а отже,
Моє. Я житиму у нім.
На старість ти оглухла, схоже,
Звільни мені негайно дім!"

До рою Бджілка полетіла
Просити помочі мерщій.
"А ти ж осібно жить хотіла, –
Сказав на те бджолиний рій. –

Тож вибачай нам, сестро. Тільки
Сама, як знаєш, порядкуй".
І без дупла зосталась Бджілка.
Замерзла взимку у ліску.

Мені, як вам,  жаль Бджілку дуже.
Бач, не здолать без рою зло.
...Як до громади ти байдужий,
То й власне не спасе дупло.

Іван Левченко, першодрук, 16 січня 2013 року

Немає коментарів:

Дописати коментар