понеділок, 4 червня 2012 р.

ДУША


Василь Ковтун


Скажи, українцю, чого тобі треба,
Чого в твоїй хаті ще досі нема,
Яка твою душу мордує потреба,
Яка божа сила з колін підніма?

Чи може не маєш коня на припоні,
Чи поле не всіяне свіжим зерном,
Чи сало із хлібом занадто солоні,
Чи може сади заростають терном?

Чи діти голодні, роздягнені й босі,
Чи в глечиках скисло смачне молоко,
Чи скошений колос проріс у покосі,
Чи зріють у думі Шевченко й Франко?...

Та все в мене є, бо я справжній господар,  
Народжую діток,  вирощую хліб,
Молюсь, як велів мій небесний господар,
Та щось мені чудиться неначе осліп.

Не бачу я правди у власній оселі,
Брехнею заріс мій господарський двір,
Сліпих кобзарів пісні невеселі,
І очі виколює диявольський звір.

А ще я оглух, бо не чути в окрузі
Дівчат наречених розплетений спів,
Лиш стогне, як віл, загнузданий в плузі
Козак український посеред степів.

Осліп і оглух, бо не бачу й не чую
Нащадків величних славетних дідів,
Немов в чужині́, як приблуда ночую,
Франка і Шевченка шукаю слідів.

А ще четвертують, як Господа тіло,
Язик відрізають, щоб люд онімів,
Щоб слово козацьке від стра́ху тремтіло,
Не мовило правду великих синів.

Тому і не сплю я заморений в думі,
Тому і встаю не за крихту гроша,
Що рід мій трудящий, як злидень, у сумі,
Осліпла, оглухла, оніміла душа.

01.06.2012р.

Немає коментарів:

Дописати коментар