суботу, 8 грудня 2012 р.

ЛИК НА МЕРІЇ РИМА


Я ходив цим вічним містом
Благодатної пори,
Коли травень як туриста
Запросив мене у Рим.

Боже мій, ще в тім столітті –
У двадцятім –  це було.
Мікеланджело привітно
Осіяв моє чоло.

Він зустрів мене в соборі:
Там, де мати над Христом
Нахилилася у горі,
Неутішна, як ніхто1.

Захололе сина тіло,
Що як мармур той, бліде.
Не змогла… Не захистила…
І від кого – від  людей…

Сину мій,  як  жити далі?
Страдні стулені вуста.
...Я завмер тоді в печалі
За розп’ятого Христа.

І нічого не забулось.
Спалахнуло вчора знов,
Як на мерії лик Юлі
Тимошенко я знайшов.

Сяяв він у вічнім місті –
Недосяжно – в вишині.
Неможливо розповісти,
Що відчулося мені.

Мов вона на волі – з нами.
І вклоняється їй Рим
За нескореність, незламність
Перед кривдником своїм.

Як же так могло це статись:
Глузд утратив світ чи ми,
Щоб отак пошанувати
Ту, що нищать в нас в тюрмі?

Краю рідний, Україно,
Це як докір вічний нам,
Що поганьблена людина
Пошановується там,

Попри всі суди неправі,
Попри бруд, принижень ляск:
В Римі лик її у славі
Сяє й серце звеселя.

Мати Божа і земная,
Захисти її – свята.
Я до лику зір здіймаю,
Як в соборі – до Христа:

Одведи гіркую чашу,
Від Голгофи порятуй!
Рим. Незламна Юля наша
Й тут бере знов висоту!

Іван Левченко, першодрук, 27 листопада 2012 року, в день народження Юлії Тимошенко, на підтримку якої напередодні на мерії Рима був вивішений плакат із портретом лідера української опозиції

______________________________________________________

1/ Йдеться про  "П’єту" або "Оплакування Христа" – скульптуру
Мікеланджело Буонарроті, створену майстром  у 1498-1499 роках.
Знаходиться в Соборі святого Петра у Ватикані, Рим, Італія (примітка автора)

Немає коментарів:

Дописати коментар