неділю, 3 лютого 2013 р.

А як вам там, у Парагваї?


Іван Левченко

Сніжинки падають-кружляють.
Рябить в очах від тих снігів...
А як вам там, у Парагваї,
Мої вкраїнці дорогі?

Оце б дорогу напитати
І мчати потягом туди,
Де ви осіли ще в тридцяті,
Розстрільні, роки назавжди.

Мені кортить так порадіти,
Що десь живе моя рідня.
І Кобзаря читають діти,
І по-вкраїнськи гомонять.

Із печі хліб так пахне в хаті!
І на іконах – рушники.
По всіх світах нас так багато,
Мої нужденні земляки.

Пустили корінь по чужинах.
Мене витаєте добром.
А як же вам без України?
Невже не сниться більш Дніпро?

Тих запитань – чимало, звісно,
А з-поміж них – одне дійма:
Невже і справді там Вітчизна,
Де є копійка й хліба щмат?

Ото б промовчати, як гостю,
Для чого ж так своїх картать?
Та задрижав у бабці костур
Від тих пекучих запитань.

Їй щось хотілось відповісти,
Та тільки сльози із очей.
І Парагвай той за Вітчизну
Не став для неї і дітей.

Живуть, бо так життя складалось:
Хто втік від куль, хто від тюрми...
Не України позрікались,
А виживали, хто як міг.

Так неприродно між пшениці
Три пальми стали на межі.
Так і вони – мої вкраїнці –
У Парагваї теж чужі.

Бо є під небом Україна.
Та, що у серці й на вустах.
Як не саджай – нема калини:
На чужині – не вироста!

І рветься серце, як затяте,
З усіх світів – на свій поріг,
Бо Україна – рідна мати.
Одну лишати матір – гріх.

У нас зима. А в Парагваї
Дозріли-хиляться жита.
Я в Україну повертаю:
Вона і в серці, й на вустах.

Рідні спасибі за гостину,
За рідне слово, рідний спів.
У кого в генах Україна,
До неї прагне, де б не жив!

Дай Боже внукам, як не дітям,
Зібратись в рідному теплі.
І всім укупі порадіти,
Що є Вкраїна на землі.

Вона додому нас чекає –
Не заблукати б між снігів!..
А як вам там, у Парагваї,
Мої вкраїнці дорогі?

Іван Левченко, з книги "Порятунок у шторм",
Севастополь, 2006 рік


Немає коментарів:

Дописати коментар