середу, 16 жовтня 2013 р.

ВИПАДОК У МУЗЕЇ (вірш про С. Бандеру)


В недільний день мені везе,
І, мабуть, не дарма.
«Я поведу тебе в музей», –
Сказала раз кума.

Вдягнувся гарно, не як чмо,
І ось через Майдан
До Мавзолею ідемо,
Де вождь лежить СТЕПАН.


А люди там такі, як я,
Ідуть тихенько в ряд,
І все життя того вождя
Неначе експонат.

Ось дім, де змалечку гасав,
А от вітальний лист,
Що він до Гітлера писав
Від українських міст.

Там схрон і «шмайсер», з газом піч
І зашморг ворогам,
І кожна пляма, кожна річ
Свята і дорога.

Народ пишається, дивлюсь,
Пишається кума,
А в мене гордості чомусь
Нема! Нема! Нема!

На серці холод наче вмер,
І десь співає хор:
«Це кровосос і людожер,
Потвора із потвор!».

Злякався я таких думок –
Чи ж я не патріот?
І раптом лікар: «Хай, дружок,
Не бійсь, ти не урод.

Не зрадник, ноу! Вір братам
(А поруч десять пик)
У тебе, дарлінг, збій програм».
І дивний лікар зник.

А двадцять рук мене ведуть
Униз кудись в підвал,
А там стоїть смердюча муть,
Багно чи сон-трава,

У чорнім чані. І мені
У мозок і до вух
Оте вливають, щоб в багні
Зростав, міцнів мій дух.

І він міцніє і зроста
(Хоч запах й досі є)
Картина світу знов проста,
Бринить життя моє!

Я знов іду мов на парад
З кумою залюбки,
І кожний кат, і кожний гад
Мені такий близький!

І кров – не кров, І смерть – не смерть,
Шакали знов святі…
Земляк! Як розум – шкереберть,
Думки пішли не ті,

То збій програм, сам не лікуй,
В Європі є «специ».
Виймають душу будь-яку
Духовнії отці,

Свідомість та моральний стан –
Все виправлять, як слід.
З музею, де лежав СТЕПАН,
Я повертавсь у світ.

І вже не мучила журба,
Але на дні душі,
Хоч хор співав: «Ганьба! Ганьба!»,
А холод залишивсь.

Смертельний холод обіймав,
І з тої сон-трави
Як мертві йшли брати, кума,
Та й сам я… труп живий.

Степан Галь


Немає коментарів:

Дописати коментар