неділю, 24 лютого 2013 р.

ГОЛОС ІЗ ТОВСТОЇ МОГИЛИ (Уривок із поеми «Ирій»)


Борис Мозолевський

Змієнога богине, дочка Бористену,
 володарко скіфів;
 Батько скіфів Папаю і ти, Іданфірсе,
 вельможний наш царю!
 Розверзається твердь,
 наді мною вогні смолоскипів,—
 Воскресаю! Ви чуєте? Воскресаю!

 Дивні зубри залізні могилу беруть на таран.
 Ніжні руки мене піднімають
 із глини і тліну.
 При мені тільки меч мій
 та іще золота пектораль,—
 Що розкажуть вони цим прийдешнім
 новим поколінням?

 Я не стану пояснювать — склад за складом
 нехай прочитають самі,
 Як ішли ми крізь ніч
 до своєї найвищої істини —
 По нарузі, по злиднях, по війні, по чумі,—
 Але душі нетлінні над світом проносили
 чистими.

 Змієнога богине, дочка Бористену,
 володарко скіфів;
 Батько скіфів Папаю і ти,
 цар царів Колаксаю!
 Воскресайте зі мною із наших прабатьківських
 міфів,
 Воскресайте для світла, як я із пітьми
 воскресаю.

 Не лякайтесь цих сірих, цих задумливих
 юних очей.
 Чую, степ наш під зорями половіє і дихає.
 Дай припасти до тебе, дай тобі поклонитись
 чолом і плечем,
 Земле рідна, оплачена потом і кровію,—
 Скіфіє!


Немає коментарів:

Дописати коментар