суботу, 23 березня 2013 р.

НА ПОЛІ БОЮ



(Золоті платівки із зображенням мух)

Борис Мозолевський

Лежу один в долині серед ночі.
 Холоне тіло, покидає дух.
 Лиш мухи золоті летять ув очі -
 Навіщо стільки цих огидних мух?

У серці спис тужавіє від болю.
 В очах якась непевна каламуть.
 Лежать мої товариші по полю,
 І ворони зіниці їм клюють.

Все скінчено. Нас хитрістю здолали.
 Ми прямо йшли, а ворог манівцем.
 Навколо тільки коників хорали
 Та біла смерть з поораним лицем.

Чи так воно збулося, як гадалось?
 Палали в думах серце і чоло…
 Відмарилось. Відснилось. Відгойдалось.
 Спливло, неначе й зовсім не було.

Були – дитинство, мати, батьківщина.
 Кохання стрілось, щире і хмільне…
 Чого це стільки мух перед очима?!
 О, так, я не сказав про головне!

Ще – честь була. Окрилено, священно
 Ми гідністю сповнялися ущерть,
 Її несли крізь бій ми, мов знамено.
 Вона із нами… Бідна наша честь!

Ні, ні, не те… Простіть мене… це мухи…
 Коли б судилось знов почать життя,
 Я знов пройшов би всі тортури й муки,
 Щоб воскресити край свій з небуття.

Нас мало, і не в зброї наша сила.
 Нам наша правда вища всіх щедрот,
 Допоки гідність нас не полишила,
 Допоки не загине й наш народ.

Над мареннями нашими і снами,
 Із наших ран, і крові, і ганьби
 В нові світи ми проростем синами,
 Змужнілими стократ для боротьби.

Шануйте їх, лелійте їхню вроду!
 Кохані наші! Нас – не підвести.
 Крім гідності своєї і народу
 Нам нічого синам заповісти.

Вони зведуться, сильні нашим духом,
 І зайдам губи скривить переляк.
 І зорі, зорі, зорі, а не мухи
 Усіють їхній нездоланний шлях.

КАЯЛА
(Ліричний відступ на Калці)

Сумна, мов скаламучена, Каяла
 Із воїнством порубаним на дні,
 Душа моєї Скіфії стояла
 І гірко посміхалася мені.

Немов не посміхалась, а зітхала,
 Бо там, де вік двадцятий пророста,
 Вже бачила і чорну тінь Дахау,
 І Хіросіми спечені вуста.

І площі, де вестимуть нас на плаху,
 Як виноград, пускатимуть під прес.
 Від Палових побоїщ до ГУЛагу
 Проляже знаменитий наш прогрес.

І степ кричав, і пінилась Каяла,
 І сумно серед сірих кураїв
 Край Скіфи моя душа стояла,
 Покраяна тим криком до країв.

Немає коментарів:

Дописати коментар