пʼятницю, 31 серпня 2012 р.

НЕ СПИ, УКРАЇНО!


Я й досі не вірю, що час наш минув,
Хоча й багатьох не вернути з походу…
На тихім причалі дивлюсь в далину:
Вітрильник під сонцем ясніє на сході.

Куди він прямує? Забув, де причал?
Зітхаю: не верне – не прийде за мною…
Накотить на душу, як хвиля, печаль
І піниться, з хвилею стрівшись морською.

Не встиг озирнутись – вітрильник пропав:
Не видно ніде ні найменшого сліду.
Кигиче баклан, що вітрами пропах,
І тіло у хвилі розгонисто кида. 

Піймає рибину, умить проковтне.
І знову кигиче. А я на причалі
Ніяк не збагну, що бентежить мене?
І звідки ці хвилі, і звідки печалі?

Отам десь – за морем – вирує життя.
А тут тільки плачуть від горя й досади.
Протягує ручку в лахмітті дитя,
А кину монетку – не знати як раде!

У мене душа розривається вмить:
До чого дійшла ти, моя Україно:
Нещасна жебрачка з малими дітьми,
Що молить подати якусь копійчину.

У кого ти просиш? Хто чує тебе?
Кому твої діти потрібні голодні?
Так падає хижо баклан із небес
І жертву полює в прозорій безодні.

Нічим не зараджу я – час мій минув,
Але я не можу пройти повз тривогу.
Стою на причалі – дивлюсь в далину:
Кого мені й звідки чекать на підмогу?

Я знаю: вітрильник не вернеш – він щез.
Я знаю: нема багатьох із походу.
Але залишається слово іще
І віра у мудрість і волю народу.

Хтось викреше іскру – вона спалахне.
І скорчиться ницість у тому багатті.
Тому, мій народе, не списуй мене.
Я слово гартую, що рівня гарматі.

Не схиблю ні в чому – ти тільки поклич!
Досвідчений кінь борозни не порушить.
Не спи, Україно! Спочинеш, коли
Здолаєш нарешті ти гидь осоружну.

Стою на причалі, дивлюсь в далину,
І слово нуртує в мені безупинно.
Тому я не вірю, що час мій минув.
Ти чуєш, він кличе: не спи, Україно!

Іван Левченко, з книги "Заберу тебе в сон",
Севастополь, 2012 рік


Немає коментарів:

Дописати коментар