пʼятницю, 19 квітня 2013 р.

ВСЕПРОНИКАЮЧА МИТЬ



Алла Степаненко
ВСЕПРОНИКАЮЧА МИТЬ
1
Кожну мить живу, ніби востаннє,– чи то падаю, чи то лечу…
У вогні зрікання й покаяння вся тремчу.
Поєдналися печаль і щастя, і мовчання душу обняло.
А душа стояла на причасті, а над нею – голуба крило.
Чи живу, чи не живу – не знаю. Десь глибоко у серці чути дзвін…
А чия ж ото душа сіяє і дивується сама собі?

2
Коли душа розбурхана, а на серці біль і туга, йду в незаймане поле, що простяглося за лісом. Виходжу на вузеньку стежечку, протоптану косарями, звільняю тіло від зайвої одежі, і, ступаючи босими ногами по шовковистій траві, продовжую свій похід.
Тіло бере в обійми легенький літній вітерець, приємно лоскоче. Дихаю на повні груди духмяними пахощами літнього різнотрав’я. Кудись дівається втома, забувається метушня міста, зникають проблеми, ніби їх ніколи і не було.
Наді мною розпечене призахідне сонце, трохи втомлене від спеки сіро-синє небо, в якому ширяють степові чайки, ластівки, поважно пролітають лелеки; над маленькою річечкою, коло якої пролягає стежина, інколи можна побачити чаплю, і взагалі, так багато птахів, яких в місті просто не побачиш. Ящірки стрибають з під ніг, гудуть жуки, лякає своєю появою вуж. В очереті тоненько попискують дикі каченята.
Так легко і радісно, ніби після довгої розлуки потрапляєш додому. Все таке рідне і знайоме, хочеться вклонитись кожній квітині, всьому живому в просторі, на землі, у воді.
Лягаю в густу траву горілиць, дивлюся в небо. Наді мною грудочкою зависає сіренька пташина, схожа на жайвора, і співом промовляє до мене; жаль, що не можу зрозуміти її мови, але серцем радісно вітаю маленького голосистого друга.
Заплющую очі… і враз опиняюся на поверхні променистого океану, відчуваючи себе іскринкою серед безлічі іскринок, які в дивному поєднанні утворюють зоряне тіло Всесвіту. Прокидаюся, ніби зі сну; ніжна квіточка низько нахиляється наді мною і зазирає просто в очі. Прислухаюся до себе: тихо, по-нетутешньому радісно. Хто я , де я? Поволеньки проступає згадка, а з нею і гіркота, що треба повертатися… Долаючи бажання назовсім зостатися тут, серед трав і квітів, разом з птахами і метеликами під Вічним Зоряним Небом, в глибокій сумній задумі повертаюся в задушливе метушливе місто.

3
Хурд?лить, крутить снігова завія, жбурляє снігом в шибу, ніби кличе.
Приймаю виклик і йду в сер?дину живої завірюхи.
Стихія руху заворожує красою і збурює єство. Я зичливо і вдячно мимоволі простягаю руку – тендітні крихітки-сніжинки, торкнувшись теплої долоні, лишають вогкий слід, а в серці – жар. Метелиця полум’яної радості мене захоплює і я зникаю… розчиняюсь у сніжній заметілі, кружляю в навіженім хороводі… І ще за мить (о, що за дивне відчуття!) – нема стихії, а вже казкова Біла Птаха на вільно розпростертих крилах несе мене у Невідому Далечінь…
Отак летіти і летіти, й нічого більше б не хотіла…
Чому душа польоту просить, скажи мені, Сніжинко мила?

4
Що хотіла, маю, хатинку серед раю, відкриту всім вітрам. Близенько річка, ліс довкола і стежка, що за обрій степом  в’ється. І простір, простір, неба океан,– домівка птахів, вітру, сонця і хмарин.
Та серед цього раю я спокою не маю. Чогось так тужить серце. Дивлюся на стежину й вона мене тривожить. Біжить і кличе. А інколи здається, якби хотіла, кинула б усе й пішла по тій стежині. Полегко, вільно, з надією в душі на зустріч довгождану, що завжди в серці жевріє моїм.
І радісно мені від думки про таке, і жити хочеться жвавіше, і тішиться душа, неначе птаха, що зна про свої крила і тільки миті жде, щоб полетіти в небо.

Алла Степаненко
ТВЕРДИНЯ ВІРИ В СВІТЛИЙ РАЙ
1
Туманні ранки. Прохолода.
Кущі й дерева ждуть весни.
О дивна Матінко-Природо,
Даруй мені щасливі сни,
Повідай казку – мудру, нову
І запали передчуттям
Весни…Такої, що з любові
Народить в радісне буття.
У те буття, про котре мріяв
Кобзар України – Тарас.
І та його палка надія
Не згасла в наш тривожний час.
Вона живе, провісник Долі,
Твердиня віри в світлий Рай
В життя прийдешнє Щастя й Волі
У рідний серцю Отчий Край,
Де на оновленій землі
Врага не буде супостата,
А буде Син і буде Мати
І будуть Люди на землі!

2
Вгору, Серце, вгору –
Не спиняйсь й на мить;
Вгору, Серце, вгору –
Вже Зоря горить;
Вгору, Серце, вгору –
Геть з країв Химер;
Вгору, Серце, вгору –
До Духовних Сфер…

Зупинись, вільна думко!
Дай за тебе вхопитись,
Як за нить Аріадни Тесей.
Проведи мене в гори,
Де до скелі прикутий,
Знемагає палкий Прометей.

Вже ніщо не зупинить:
Ні закон, ані боги,
Ані прірви страшні,
Ані смерть,
Бо мене вже зове
Незворотня дорога
Й повнить серце любов’ю ущерть.

Доберусь до вершини,
Розірву всі кайдани –
Окрилатіє Дух осяйний
І впаде лютий Т?ртар,
І повстануть Титани,
І відродиться Вік Золотий.

Вгору, Серце, вгору –
Не вертай назад!
Вгору, Серце, вгору –
Там наш Райський Сад,
Вгору, Пташко, вгору –
В неба Таїну;
Нумо, Пташко, вгору –
Зустрічать Весну.

Немає коментарів:

Дописати коментар