пʼятницю, 8 березня 2013 р.

Сплять тумани срібнокрилі...


Борис Мозолевський

Сплять тумани срібнокрилі,
Тиша горнеться до тиші.
На Гаймановій Могилі
Не шелеснуть навіть миші.

Півні ще по селах спали,
Дика ружа в полі квітла.
Та нараз понад степами
Спалахнуло дивне світло.

Щось неначе розкололось,
І з відлуннями глухими
Предковічний, віщий голос
Просочився із могили.

-  Гу-гу-гу-у-у! – пішло луною.
- Го-го-го-о-о! – озвалось в тиші.
- Скільки весен наді мною
Небо зорі ці колише!

Чи світанки нахололі,
Чи вітри гудуть солоні,
Я гойдаю білі болі
У своєму чорнім лоні.

Двадцять три століття рало
Мої скиби не під’ємле.
Не могила я, а рана
На твоєму тілі, земле!

Крізь тумани срібнокрилі
Похилився в полі колос.
На Гаймановій Могилі подає
Товста свій голос:

-  Сестро, сестро сивочола,
Що робити в світі маєм?
Наші рани не з учора
- Не займай їх, не займай їх!

Не одні лиш ми з тобою
- Вся земля не спить ночами.
Світ потьмарився б від болю,
Спивши нашої печалі.

Задуши у серці стогін,
Погамуй стооку муку.
Може, якось перестоїмо.
- Та й замовкла. І ні звуку.

Крізь тумани срібнокрилі
Перший птах порушив тишу.
На Гаймановій Могилі
Полоз пас очима мишу.

ЧОРТОМЛИК
(Ліричний відступ)

Степ на світанку дихав полинами.
Вздовж лісосмуг клубочилась імла.
У Яблуневій балці між тернами
Пили два лосі воду з джерела.
Ще Чортомлик світився ковилою,
Переливався, сизий від роси.
І соняхи, неначе скіфські вої,
Чекали сонця, спершись на списи.
А вдалині чорнів кар’єрний ротор,
Підступно під’їдаючи поля.
Пусте село текло в кар’єр навпроти -
Приречена, рокована земля!..
В якому я столітті? Хто я? Де я?
Чого я вгруз, як пень, у ці горби?
На цьому боці – вольниця Атея,
А ген вже – хід залізної доби.
Я знаю, нам потрібні хліб і сало.
Щоб мати їх – потрібна ще руда.
Сама земля поводиться так само,
Коли нуртує зелень молода.
Я знаю, що колись отут на глині,
Знівелювавши ротора сліди,
Ще виростуть діброви тополині,
А поміж ними зацвітуть сади.
Настане й день, коли в космічнім леті
Ракета нас в нові світи помчить.
Але чогось не стане на планеті,
І щось оте – у кров мені кричить!
…Знесемо до музею, що любили,
Пронумеруєм, впишемо в кадастр.
А скіф Агей із сивої могили
Візьме та й щось найвище не віддасть.

Немає коментарів:

Дописати коментар